Inaktivitet. I hjärnan och i brödrosten.

Det här med könsroller blir ju nästan pinsamt ibland. Imorse gick vi upp, jag och Vilhelm. La i en tvätt i torktumlaren, satte på ett ansikte (på mig) och bytte en blöja (på honom). Sedan försvann strömmen. Bara sådär.

Vi satt på varsin stol i köket och väntade på strömmen. Och väntade, och väntade. Ringde dagis, i ett annat ärende, och jo. De hade ström. Efter en halvtimme utan ström var jag dödshungrig. Ringde Fortum och sa att de faktiskt fick fixa el åt mig nu, min brödrost funkade ju inte! Kundtjänst-Martin fnittrade lite åt mig, och sa åt mig att ringa hyresvärd-Thomas (världens bästa).

Thomas larmade vaktis, som efter en kvart kom sättandes med frukosten i mustachen och tandkräm på skjortan (jo, Samhall-vaktisar har faktiskt skjorta, fint skare va!). Han grymtade lite och tryckte på en knapp på väggen i hallen. Och vips, det blev ljust, torktumlaren började mullra, kylskåpet drog igång och mina mackor blev rostade.

Bodil, kolla knapparna i hallen. Innan du ringer Fortum, Tomas och vaktis. Det blir mindre pinsamt då.

Kommentarer
Postat av: Linda

Yep, bra idé att kolla proppskåpet först. :-D



Varför, varför började du inte att blogga på blogspot? Så att man slipper dessa idiotkoder?!

2010-06-14 @ 23:31:43
URL: http://miss-misschief.blogspot.com/
Postat av: therese

sv jaa det va hur underbart som helst! och du kul att du börjar blogga igen jag har längtat såå! uppdatera mera =)

2010-06-15 @ 21:55:27
URL: http://theresethunell.blogg.se/
Postat av: Rebecka

HAHAHA! JaG HADE FAN DÖTT :d

2010-06-16 @ 16:19:31
URL: http://zoozan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Känner att jag missat att ge dig vissa elementära kunskaper i din uppfostran :)

2010-06-16 @ 18:56:48
Postat av: Tufsan

Hej hittade dej via kattforumet i "sör" tråden tror jag. Jag har också en jobbig tvååring. Alltså superduperjobbig :( Usch de är så kämpigt hon är så trotsig och utåtagerande. Antingen glad så hon skriker eller arg så hon skriker. Inget mellanläge typ..det tär på en. Man blir helt matt :(

Jag orkar knappt med henne längre. Hon började morgonen i dag tex med o sparka mig i magen! :O Slår hunden o katten och klättrar på alla bord.

Tänkte bara skriva av mig lite. Hoppas du har de bättre med din lilla killa iaf.

/Hanna

2010-06-17 @ 10:20:25
URL: http://fightingfish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0