Ren och skär skräck.

Jag är rädd för många saker. Höjder, grodor, hår i avloppet och döda människor. Döda människor är det jag är mest rädd för, faktiskt. Jag vet att det inte händer speciellt ofta att man hittar döda människor, men det händer ju faktiskt då och då.

Häromkvällen fick jag ett litet ryck. Panik över kommande bikinisäsong, ålderskris eller allmän överskottsenergi (vilket sannerligen inte hör till vanligheterna)? Hur som helst så bestämde jag mig för att ta en promenix. Det slutade med elljusspåret. Tre varv. Tre varv! Tre varv på elljusspåret är ungefär vad jag lyckats åstadkomma sedan jag flyttade till centrala Sunne 2007. Nu slog jag på stort, tre varv på en och samma gång.

Det gick så vansinnigt lätt att powerwalka/gå/springa! Vilken känsla, vilket underlag. Faktum är att min skräck för döda människor (och även för levande människor) gjorde viss nytta. Ett knakande träd, en kvist som bröts. Adrenalinpåslag och hyperventilering, jäklar vad det gick!

Kolhydrater, fotriktiga skor, linnen från Casall, flashig stegräknare och flashigare pulsmätare. Överskattat! Adrenalin och ren och skär skräck är vad som gäller.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Välkommen tillbaka!



haha, själv är jag rädd för elljusspår. Och avloppsormar.

2010-06-10 @ 10:30:27
URL: http://asonet.blogg.se/
Postat av: Linda

Haha, "ålderskris". :-D Men lilla gumman. ;-) :-D



Jag är bara rädd för ballonger så det skulle nog inte hjälpa mig runt ett elljusspår...



Sv: Ja, Grums rockar fett. :-D Jag såg en luddig mikrofon i fönstret och min första tanke var: "Vad är det för katt?" :-D



Du har förresten blivit utmanad! Av mig naturligtvis. I min blogg. :-)

2010-06-14 @ 23:29:18
URL: http://miss-misschief.blogspot.com/
Postat av: Laura

En gång sprang jag runt ett elljuspår på kvällen. Efter lite prassel i buskarna kubbade jag runt skiten i ren panik. Fort gick det.



Så vad kan jag säga?



Word.



2010-06-15 @ 15:31:02
URL: http://laurah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0