Smider planer.

Jag håller på att måla om här hemma. Latte á la 2003 ska bli äggskalsvitt. Jag har i skrivande stund hållt på att måla om mitt vardagsrum i två veckor och tre dagar. Eller tre veckor och tre dagar, jag räknar inte så noga.

Jag har målat en vägg två gånger, två väggar en gång och en vägg ingen gång. Alla väggarna ska egentligen målas tre gånger var, men jag tar en sak i taget.

Vilhelms pappa, tillika min ex-sambo P, brukar sucka högt och ljudligt åt alla mina påbörjade projekt. Och när jag lämnar lägenheten utom synhåll så avslutar han mina påbörjade projekt, eftersom han vet att jag inte kommer att göra det själv i första taget (snarare typ artonde taget, om ens det). Om fem veckor och sex dagar åker jag till Blek-inge, och lämnar lägenheten obevakad ett par veckor.

Folköl i kylen, Billys i frysen och en nyckel till P kanske?

Kommentarer
Postat av: Åsa

Såå smart! Fungerar det om jag gör det också kankse? Lägger fram såg och balkongplattor, ger honom en nyckel oc sticker hemifrån några timmar? Lätt värt ett försök!

2010-06-22 @ 14:21:44
URL: http://asonet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0